söndag 19 maj 2013

Oj,det blev en låååång bloggpaus!
Det var inte riktigt meningen men jag har inte varit direkt overksam.
Det har blivit en hel del virkande och stickande,för det kan man ju inte leva utan,eller hur?

Den lilla gula virkade kofta kom till i påskas.



Blev lite mer som en jacka,virkad med varannat varv stolpar och fm.

Sen blev jag bjuden på en liten hattfest,vad gör man då om man aldrig haft en hatt i hela sitt liv?
Jo,man virkar en förstås...


 Blandade glittergarn med lin och virkade en liten pillerburk.



Lite tyll och en pälsboll på sidan,sen fick den nålas fast på huvudet (aj!!)


Och festen? Jo,den var trevlig!

Sist men inte minst,en dödskallesjal förstås!


Den blev lite randig eftersom jag använde mig av restgarner.
Beskrivning finns hos Kungen & Majkis




3 kommentarer:

  1. Kul att se dig igen, ibland behövs det en liten paus, tur du inte haft paus i virkningen i alla fall så mycket snyggt du fått ihop

    SvaraRadera
  2. Kul att du är tillbaka! ^.^
    Jättesöt kofta, och spännande sjal!

    SvaraRadera
  3. Den där söta hatten gillar jag skarpt. Riktigt häftig.
    Den gula koftan är också jättefin.. Paus i bloggandet behövs ibland..

    Kram Maidi

    SvaraRadera